Wherever you go, go with all your heart ♥- @AsmizaNadiah ( Twitter )

I love to Dance :D

Hay hay ! You You !

Actually, entry ni nak story pasal dance. Jyeahhh ;D

Aku memang suka menari ni. Dance apa ? Actually, apa-apa pun boleh. Kalau dah bagi. Jalan je. Aku start involve menari ni since Standard 4 - Now. Memang dari standard 4 aku dah start. Time tu, aku sekolah dekat SK Sungai Ara, Pulau Pinang. Dari situ la, start menari semua. Sapa cakap menari tak best ? Best serious. Bukan semua boleh menari kan? Time standard 4 and 5 kami ada ckgu tolong ajar. Kami pernah pergi perform untuk orang Sri Lanka, just to show our culture. Proud to be Malaysian ;D kan ? Time darjah 6 tu, cikgu tu dah pindah. So, kami just turunkan ilmu untuk budak-budak lain. Time tu, ada pertandingan menari. Tarian Tradisional. Yeahh ;D Lembut bukan ? HAHA. Kitaorang dapat 1st Place. Time tu semua orang cakap, boleh la, diaorang memang pandai menari. Yeahhh. Talent masing-masing kan ?

Waktu form 1, time tu dekat St' George's Girls School, Penang. Menari balik, ada kakak senior yang sanggup berkongsi ilmu tarian dia. So, aku dengan dia build one group kat school tu. Sekolah tu kan one of the famous school kat penang, so macam-macam event ada. So, muka kitaorang la yang akan perform. Heheeh :)

My School Rock ; High School Musical.
Song ; We're always together :)

Then, time form 2. Firstime ada, pertandingan menari 'My School Rock' anjuran High School Musical. Kteorang masuk, time ni la paling habis duit banyak. Kami cari tempat berlatih, kongsi-kongsi duit. Kami berlatih dekat Universiti Sains Malaysia, Penang. Banyak kenangan. Jauh sekolah dengan USM, but kami survive jugak. We want to win ! Yeahhh. Baju semua keluar duit sendiri. But, it was not too bad. Kami just dapat tempat ke-2 in Penang okay ? Okay la tu. Dalam negeri kot. ! 1st runner up, another group from our school jugak :) Cogratsss Andrea group.

Time form 3, nak dijadikan cerita kena pindah Pahang. Sekolah dekat SMK Tengku Abdullah, Pekan, Pahang. :/ Time form 3, busy for PMR. Kalau ikot hati, nak je menari. Tapi sekolah tu tak ada group menari. Nak tubuh kan bukan senang. So, decide focus for PMR, alhamdulillah. dapat percuma tuisyen time tu. Sebab terpilih jadi Pelajar Terbaik Sekolah time tu. Baikk sangat kan ? bukan aku sorang la. ada lagi 3 orang. So, kami dapat la free semua. And tuisyen gabung semua sekolah. So, tak dak la menari ni. but PMR just got 5 A's. Tak tahu la kenapa. Target 8 A's. Takpala, tak ada rezeki. Time form 4 , ada lah buat persembahan kat sekolah ni. Tubuh sendiri la. Last minute things, and tu la tahun terakhir kat situh. Heeee :)

Form 5 time ni , perform for Hari Guru.
Song ; Kurik Kundi & Bintang Malam :)

Time form 5, pindah kat Kuantan ni haaa. Sekolah kat SMK Pelabuhan, Kuantan. sampai-sampai terus tubuhkan group menari sendiri. semua dalam kelas sendiri je, ada sorang form 4, and ada laa kelas lain skit. Kami sangat boleh ngam ! Best ;DD First perform untuk Hari Guru. Semangat punya kami, siap tempah studio berlatih sana ;D sangat gempak ! Start dari situh, pengetua cop muka aku ni. So, start dari tu. semua event persembahan aku yang handle, sampaikan senamrobik pun aku. Paling ingat, the moment aku pergi PD, dorang call aku suruh blik, sbb pengetua nak aku jugak handle Persembahan untuk Hari Sukan sekolah. Bapak aku pun rush balik, sampai time tu 3 ptg, trus pergi sekolah. Cool gila kan ? demi sekolah ;D heee ! Really sweet moment la in my life kan.

Ni, dress up for lagu ; Extravagangza ;D
Ni time tunggu nak perform. Semua gila camera !

Time ni, dah siap make up. Pergi makan.
But capture first kan ? HAHA.
Miss you all ;D

Then now. UiTM Machang, Kelantan. Group Serangkai Tari. Aku masuk dalam this group untuk active menari lagi. So, so far. Baru sekali buat performance untuk Hari Anugerah Kecemerlangan Mahasiswa ;D Lagu Extravagangza dengan Endang-Endung :) You're really awesome guys ! So, next sem. Hopefully, dapat lagi involve in dance again.

Pose ending ni , for lagu ; Endang Endung ;D
Aku yang duduk besar sikit dari yang duduk sebelah aku tu.
Ekeke, Sorry, Kak Fatin ^^v

Kalau tak boleh cam aku tak tahu la kan ;D


Dance actually boleh buat korang happy serious :) Release tension. Semua orang boleh menari, yang penting ada minat. Wanna to try ? Just try it ! Justt danceeeeeee by Lady Gaga ;D So , kalau jumpa aku, tengok aku cam nak menari tu. Abaikan ja. Aku dah sememangnya macamtu. HAHAH.

okay. that's all ;D


Love,
YAYA
- Thank you for reading -

No comments:

Copyright@2011-2012. All Reserved by Asmiza Nadiah