Wherever you go, go with all your heart ♥- @AsmizaNadiah ( Twitter )

Friends or Parent ? Let read.

Alhamdulillah, just arrived home.

When it's come again and again. I think, really make me crazy over again.
Dah lama tak menangis ni. But, yest. Again. Disebabkan, rasa tertekan yang teramat sangat.
Light off at 1am something. Sebabnya, tak nak beratkan kepala. Itu sahaja.

Back to the topic, FRIEND OR PARENT ?



Aku bukan sengaja nak buka inbox account mak aku, tapi semalam bila diorang ada dengan aku, mak aku online, aku rasa nak menyibuk. Aku tak sengaja TERtekan inbox, and I SAW IT ! time tu mak aku tak ada dengan aku, toilet rasa. Then, bila aku buka. Gila panjang. Aku senyap, then bila semua dah balik. Aku fikir fikir. Aku menangis. Aku rasa mak aku buat perkara yang sia-sia. Aku tahu besar harapan mak aku terhadap kami. But? As their daughter, confirm la aku akan cuba buat yang terbaik. Sampai aku terpaksa tepis segala semua kawan aku sendiri asal aku usaha buat mereka bahagia. Bukan ? 

Semalam aku sendiri tak tahu apa aku patut buat lagi, sedangkan aku dah lari dari semua ni. Aku dah redha dengan apa yang terjadi. And aku dah blame diri sendiri dah. Tak ada yang buruk tentang kau dalam diri aku. Sampaikan aku cheer up diri aku, dengan tengok gambar kita on first date semua, then ingat all the sweet things. It's really give me a big smile. Even you're not with me. For the truth, ni firstime, I have this feelin' after clash. Dengan ex sebelum ni tak. Aku boleh pergi and cari yang lain. Ntah la. Like I said, let it be.

Aku tak kesah la, kau nak cakap aku teruk ke apa ke. I have my mistakes you too. Apaa yang aku cakap dalam diri aku, aku dah tak nak cakap dengan kau. Even chat ke apa. What gonna be happen ? Gaduh. Being so mad. Aku bukan macam tu. I miss my old. Because of my old, I'm happy. Keep smiling, have a great love with you. And semua. Malam baca inbox tu rasa nak mara mak aku membuak-2. Sebab aku dah pesan! Jangan inbox dia, jangan kacau life dia, jangan contact dia. Sudahlah, bila perkataan tak sayang tu keluar dari mulut, aku akan terus ke depan. Bukan tak boleh nak ganti dia, nak sekarang pun boleh. Biar lah dulu. 

Aku sedih bila mak aku cakap, "mama dengan abah masih sayang uorang" aku menangis, ntah la bukan apa. Aku tak sampai hati nak cakap, dia tak sayang kita macam mana kita sayang dia tu je. Selama ni, aku bertahan dengan perangai dia. Kesabaran aku lebih dari apa pun. Hari-hari menangis, dia tahu pulak? segalanya sebab sayang and cinta aku. Pernah dia pikir? Aku tak pernah hukum dia atas semua kesalahan dia, aku tetap belai, aku tetap sayang. Who care ? I care bukan? Sorry lah kat kau, aku mgkin tak cantik macam orang lain. I have my own style, aku hdup dlm kesederhanaan. Apa yang aku buat untuk kau, semua sebab sayang. Aku just cuba jadi yang terbaik. That's all.

Teringat apa mak aku cakap dulu, "kamu dengan nan dah tak ada apa yang nak dirisaukan lagi, kami semua dah restu, yang penting kamu berdua jaga hubungan kamu baik-baik, jangan dengar cakap orang. tanya dulu" bila kita dengar ? Ahaaa, mudah je nak jaga, but sebaliknya ? TAK ! kau tak pernah paham hati aku, kau lupa semua. kau buat aku macam orang tak ada perasaan, kau tak pernah pikir hati aku, nanti aku sedih ke, jeles ke, semua tak. Banyak kali aku cakap, kalau kau buat family kau sedih, aku pun akan sedih. Tu jaa. Memang aku tak nak cakap dengan kau dah, Sebab aku tak nak gaduh lagi. PENAT ! kau dah besar, dah matang, boleh pikir apa yang terbaik. Tak mungkin kita dapat rasa benda yang sama bila ada dengan orang lain. So, I wish you Goodluck ! Terpulang pada kau untuk datang be a nice person or just go. Aku dah tak ada harapkan apa-apa lagi. Sampai satu saat, akan ada orang gantikan kau. Aku pun nak rasa disayangi, macam orang lain. Tak perlu cakap bila, lets time control everything, nanti tahu tahu, I already replaced you, kan? Kita sendiri yang akan usaha untuk betulkan keadaan untuk jadi lebih baik untuk diri kita sendiri. Like all people said, EGO can really killed your life. So, if you want to think, you think. If don't, don't. 

Like all we know, kadang-kadang kita tak menghargai cinta ? Why ?Sebab kita still tak rasa kehilangan dia bukan ? Kadang-kadang kita rasa perasaan cinta tu ada, tapi still macam tak percaya ? Why ? sebab yang ada dalam diri kita hanya lah benda negatif pasal dia kan ? Sometimes, kita tak sedar, yang kita betul-betul sayang dia, sebab ? kita tunjuk ego tak nak mengalah. So ? Tak kan semua dah tak ada baru nak cari kan. So, sebab tu lah buat yang terbaik itu penting, kau tahu kau ada tahap mana. So kau pikir. Aku bukan bagus nak nasihat kau apa, tapi tak salah aku nak buat kau berfikir, benda yang harus kita pikir. ;)



p/s : Please don't ask me, about my feeling towards him. I have no answer for that question for now. Already gone.


Cooldown,
YAYA

- Thank you for reading -

2 comments:

Fur Bites Pet Shop said...

Blogwalking sini & follow ur blog... follow me back ok??..


http://jomkongsistory.blogspot.com/2011/10/gambar-ilusi-terbaik.html

Asmiza Nadiah said...

okay :) thank you !

Copyright@2011-2012. All Reserved by Asmiza Nadiah